Planering...

Jag och älsk funderar mycket på hur vi vill ha vårt bröllop. Vilka vi ska bjuda och lokaler. Vi har iaf kommit upp till 80 gäster + barn. Det är max, vi vill ju så klart bjuda alla men det känns som att drömma sig bort..

Vi har kikat på olika herrgårdar runt om här i norrort med kuvertpris. De är tyvärr svindyrt om man vill ha det superfint.
Nu är jag och Sebbe vettiga och kommer inte att lägga ner alla pengar vi äger på det men vi vill se vad det finns för alternativ. En bra fest är det viktigaste 😊

Ni som har gift er hur gjorde ni? Budget, lokal?

Tacksam för svar av er❤️



Kommentarer:

1 Vera:

Jag och min man gifte oss i somras på en gammal dansbana som vi dekorerade själva med blommor och björkris bredvid en herrgård som vi använde oss av till själva festen, vi lagade all mat själva (med hjälp från släkt och vänner) min klänning hittade jag på second hand för 500 kr, en superfin 60-tals blåsa som var så jag, en kompis gjorde mitt hår och jag sminkade mig själv, band även min egen bukett med rosor från Hemköp ;) herrgården vi hyrde hade ett fullt utrustat kök med fint porslin och glas, så vi behövde inte hyra något sådant och dekorationerna i lokalerna bestod av fina glasburkar vi dekorerat med band och fyllde med godis som var fint, vi hade även samma rosor som min och tärnornas buketter på borden, spotifylista i bakgrunden så vi hyrde ingen dj/band - dans å skoj fram till 4 på morgonen och den bästa dagen i våra liv och hela kalaset gick endast på 13.000 kr - awesome :)

2 Özgür Engüzel:

Hej :)
Glöm inte bröllopsfotgrafen :)
Här finns jag : www.fotockholm.se

Lycka till !
Mvh
Özgür Engüzel

Kommentera här: